Deficitul de șoferi calificați afectează transportul rutier de mărfuri în UE
Conform unei noi analize realizate de SNAP, piața digitală a transportului rutier de mărfuri, creșterea cererii pentru livrări online și lipsa de noi șoferi calificați au creat un „punct de cotitură”. Datele arată că mulți șoferi de camion au peste 55 de ani, iar vârsta medie a șoferilor europeni este de 47 de ani. Cu un deficit de 380.000 de șoferi constatat de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) anul trecut, reprezentând doar 10% din cerere, și o creștere a ofertelor de locuri de muncă în transporturi și logistică în Europa, există o nevoie urgentă de mai mulți șoferi.
Această creștere a cererii este alimentată de cumpărăturile online și livrările de alimente. Cu toate acestea, lipsa de siguranță în parcările de camioane și condițiile de muncă precare reprezintă alte factori care contribuie la deficitul de personal. Comisia pentru transporturi a Parlamentului European a încercat să suplinească acest deficit prin impunerea termenelor stricte pentru construirea parcărilor sigure.
Cu toate acestea, SNAP subliniază că asigurarea siguranței șoferilor este esențială și trebuie însoțită de salarii corecte și condiții de muncă mai bune pentru a reține personalul. Dacă ritmul actual de deficit continuă, industria transportului rutier de mărfuri ar putea vedea o scădere a locurilor de muncă în ciuda cererii în creștere.